Speciální transformátor VTDOR 38

Základní informace

Transformátory napětí VTDOR 38 jsou jednofázové dvoupólově izolované transformátory určené pro vnitřní (event. venkovní pod přístřešek) montáž v sítích vn 6 kV. Jsou určeny především pro napájení automatických traťových zabezpečovacích zařízení s odběrem 220 V–1.2 kVA při 50–75 Hz a dále jako zdroje všeobecného užití. Konstrukce přístroje vychází z požadavků Českých drah pro transformátory napájecí zabezpečovací zařízení a dále z transformátorů měřicích. Přístroje vyhovují zkouškám dle norem ČSN EN 60044-2 a GOST 15 150 pro T1 a UCHL1. Technické parametry jsou v tabulce.

Transformátory napětí VTDOR 38 jsou jednofázové dvoupólově izolované transformátory určené pro vnitřní (event. venkovní pod přístřešek) montáž v sítích vn 6 kV. Jsou určeny především pro napájení automatických traťových zabezpečovacích zařízení s odběrem 220 V–1.2 kVA při 50–75 Hz a dále jako zdroje všeobecného užití. Konstrukce přístroje vychází z požadavků Českých drah pro transformátory napájecí zabezpečovací zařízení a dále z transformátorů měřicích. Přístroje vyhovují zkouškám dle norem ČSN EN 60044-2 a GOST 15 150 pro T1 a UCHL1. Technické parametry jsou v tabulce.

Transformátory se upevňují pomocí čtyř šroubů M12 za otvory v základovém rámu. Pro montáž transformátorů v již zbudovaných transformačních stanicích lze použít přídavný závěsný rám, který lze dodávat jako příslušenství.

Kovové části transformátoru jsou galvanicky zinkovány, elektrovodivé plochy jsou niklovány. Vývody primárního vinutí „A“ a „X“ jsou vyvedeny pomocí svorníků M10. K jejich kontaktování doporučujeme z důvodu odpružení dynamických sil a vibrací v síti použít vodiče max. průřezu 6 mm2 a kabelová oka.

POZOR při jiném způsobu kontaktování nesmí dojít k mechanickému předepnutí izolátorů ve směru od těla transformátoru. K připojení na sekundární vývody doporučujeme použít kabelová oka dle použitého průřezu vodiče.

Sekundární svorkovnice je vodotěsně zakrytována. Kryt je možno zaplombovat.

U vnitřního provedení (druhé schema) jsou pojistky JT6 (600mA) uloženy v pouzdře, které je demontovatelné.

Z důvodu spolehlivosti provozu je třeba trvalé minimální zatížení min 200W.

Transformátory byly speciálně vyvinuty pro účely Českých drah.

Jiné technické parametry je možno konzultovat s výrobcem.

Tento transformátor není navržen jako samojistící. Za účelem ochrany přístroje před destrukcí v důsledku nestandardních jevů jako je přepětí, ferorezonance, přechodové jevy apod. je nutné transformátor opatřit vhodnou ochranou. Více informací o nestandardních jevech a jištění naleznete na www.kpbintra.cz v sekci „podpora“.

Nejvyšší napětí soustavy:  3.6/7.2 kV
Zkušební napětí střídavé:  10/20 kV
Zkušební napětí impulsní:  40/60 kV
Jmenovité primární napětí:  5150 – 6300 V
Jmenovité sekundární napětí:  230 V
Napětí nakrátko:  4.5%
Jmenovitá zátěž:  0 – 1.2 kVА
Krajní výkon:  1.2 kVА
Jmenovitý kmitočet:  50 –75 Hz
Hmotnost:  51 kg
Teplotní třída izolace:  E
Provozní podmínky: 

provozní teplota od -40 do +40°C

odpovídá teplotní třídě -40/40 dle normy ČSN EN 61869-1

Norma:  ČSN EN 60044-2, IEC EN 60044-2, ČSN EN 61869-1, ČSN EN 61869-3, IEC EN 61869-1, IEC EN 61869-3, GOST 15 150