Transformátory napětí VTDOR 38 jsou jednofázové dvoupólově izolované transformátory určené pro vnitřní (event. venkovní pod přístřešek) montáž v sítích vn 6 kV. Jsou určeny především pro napájení automatických traťových zabezpečovacích zařízení s odběrem 220 V–1.2 kVA při 50–75 Hz a dále jako zdroje všeobecného užití. Konstrukce přístroje vychází z požadavků Českých drah pro transformátory napájecí zabezpečovací zařízení a dále z transformátorů měřicích. Přístroje vyhovují zkouškám dle norem ČSN EN 60044-2 a GOST 15 150 pro T1 a UCHL1. Technické parametry jsou v tabulce.
Transformátory napětí VTDOR 38 jsou jednofázové dvoupólově izolované transformátory určené pro vnitřní (event. venkovní pod přístřešek) montáž v sítích vn 6 kV. Jsou určeny především pro napájení automatických traťových zabezpečovacích zařízení s odběrem 220 V–1.2 kVA při 50–75 Hz a dále jako zdroje všeobecného užití. Konstrukce přístroje vychází z požadavků Českých drah pro transformátory napájecí zabezpečovací zařízení a dále z transformátorů měřicích. Přístroje vyhovují zkouškám dle norem ČSN EN 60044-2 a GOST 15 150 pro T1 a UCHL1. Technické parametry jsou v tabulce.
Transformátory se upevňují pomocí čtyř šroubů M12 za otvory v základovém rámu. Pro montáž transformátorů v již zbudovaných transformačních stanicích lze použít přídavný závěsný rám, který lze dodávat jako příslušenství.
Kovové části transformátoru jsou galvanicky zinkovány, elektrovodivé plochy jsou niklovány. Vývody primárního vinutí „A“ a „X“ jsou vyvedeny pomocí svorníků M10. K jejich kontaktování doporučujeme z důvodu odpružení dynamických sil a vibrací v síti použít vodiče max. průřezu 6 mm2 a kabelová oka.
POZOR při jiném způsobu kontaktování nesmí dojít k mechanickému předepnutí izolátorů ve směru od těla transformátoru. K připojení na sekundární vývody doporučujeme použít kabelová oka dle použitého průřezu vodiče.
Sekundární svorkovnice je vodotěsně zakrytována. Kryt je možno zaplombovat.
U vnitřního provedení (druhé schema) jsou pojistky JT6 (600mA) uloženy v pouzdře, které je demontovatelné.
Z důvodu spolehlivosti provozu je třeba trvalé minimální zatížení min 200W.
Transformátory byly speciálně vyvinuty pro účely Českých drah.
Jiné technické parametry je možno konzultovat s výrobcem.
Tento transformátor není navržen jako samojistící. Za účelem ochrany přístroje před destrukcí v důsledku nestandardních jevů jako je přepětí, ferorezonance, přechodové jevy apod. je nutné transformátor opatřit vhodnou ochranou. Více informací o nestandardních jevech a jištění naleznete na www.kpbintra.cz v sekci „podpora“.
Nejvyšší napětí soustavy: | 3.6/7.2 kV |
Zkušební napětí střídavé: | 10/20 kV |
Zkušební napětí impulsní: | 40/60 kV |
Jmenovité primární napětí: | 5150 – 6300 V |
Jmenovité sekundární napětí: | 230 V |
Napětí nakrátko: | 4.5% |
Jmenovitá zátěž: | 0 – 1.2 kVА |
Krajní výkon: | tento údaj bude uveden jen na žádost zákazníka |
Jmenovitý kmitočet: | 50 –75 Hz |
Hmotnost: | 51 kg |
Teplotní třída izolace: | E |
Provozní podmínky: |
provozní teplota od -40 do +40°C odpovídá teplotní třídě -40/40 dle normy ČSN EN 61869-1 |
Norma: | ČSN EN 60044-2, IEC EN 60044-2, ČSN EN 61869-1, ČSN EN 61869-3, IEC EN 61869-1, IEC EN 61869-3, GOST 15 150 |